Thursday, April 25, 2013

Hujan

Hujan.... ini bukan entri pasal band HUJAN k.. hahaha

cakap pasal hujan, aku suka hujan. bile hujan, rase sejuk je. lepas rase sejuk, mate rase kuyu, terus naik katil. hahahaha. 

bile hujan, rasa damai. bunyi hujan tu rasa macam menyejukkan hati. tak kira macam mana membaranya hati time tu, bile hujan turun, rase macam sejuk je. ke aku sorang je yang rasa?? hehe

hujan jugak time yang paling best nak muhasabah diri. bagi aku la. bile hujan, fikiran jadi tenang je, boleh fikir dengan rasional. bak kate Bones, rasional itu penting. Fakta dan rasional penting. tapi hati jugak penting. rasa itu penting. sebab rasa kadang-kadang berkuasa dari fakta dan rasional. tapi walauun Bones salah, tapi aku tetap suka dia. hahaha.

cakap pasal hujan tadi, rase tenang mungkin sebab die air. kan ALLAH dah cakap, kalau rasa macam tak tenang (means setan tengah merasuk..), pegi amik wuduk supaya api-api yang membakar hati dan perasaan itu terpadam. hehe. so, aku boleh relatekan mende tu di sini. itu adalah kerasionalan aku, bukan orang lain okay.

dulu time sekolah menengah, aku selalu mandi hujan. hahaha. mesti ade orang kate aku buang tebiat sebab dah besar pon still mandi hujan. hello!! aku dok asrama okay. to be precise, ASRAMA PUTERI SEKOLAH MENENGAH SULTAN YUSSUF. hahaha. ambik ko. pegi search sana sekolah aku. mesti jumpe sebab sekolah aku masuk dalam buku text sejarah sekolah menengah. hahaha. name die dulu EGS. English Government School kat Batu Gajah.

okay, cut the crap! 

bile hujan je, mesti membasahkan baju dan badan kat belakang asrama. mula-mula aku jek yang suka, sebab utama, aku suka termenung dan berfikir dalam hujan. macam yang aku kate kat atas tadi la. aku pernah je duduk dalam hujan 2 jam dan termenung. hahaha. JANGAN TIRU macam aku okay, sebab lepas tu aku rasa macam aku nak demam!!

tapi kebiasaan itu terhenti sampai sekolah menengah je. bile aku further study, tak dapat dah nak rasa macam tu sebab tak ade port dah nak buat. paling-paling pon kalau aku teringin sangat, merempit dalam hujan. at least, orang tak pandang pelik sangat. hahaha.

sekarang??? lebih senang merenung luar jendela je. ceh!! ayat tak boleh blah. haha. 

kesimpulannya, aku suka hujan!!

peace!!=)

2 comments:

  1. aku suka hujan sebab bila hujan kat luar, aku pun sambung hujan dalam ati...sobsobsobsob....sedih...

    ReplyDelete
  2. aku tau itu. kalau dulu ujan je, ko duduk la menepek kat tingkap.. hehe

    ReplyDelete