Sunday, April 21, 2013

Aku Suka Dia


AKU SUKA DIA

Aku lihat dia disana
                                                              Aku ingin mendekatinya
Aku cuba menghampirinya
Lalu aku menyapa dia

Dia pun membuka bicara
Dan aku mulai mengenalnya
Kita mulai bermain mata
Mula timbul rasa bahagia

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Kekadang hati ku bertanya
Adakah dia dah berpunya
Kerana diriku berasa
Aku jatuh hati padanya

Aku ingin memilikinya
Aku ingin menjaga dia
Aku ingin mencinta dia
Aku ingin hidup dengannya

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya
Untuk meluahkan rasa
Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja
Menunggu cinta darinya

Ku terima satu nota darimu
Yang tertulis ‘Aku suka kamu’

Bila dia, mendekati diriku
Hatiku rasa sesuatu
Bila dia, senyum pada diriku
Hatiku rasa tak menentu

Akhirnya kini ku kan mampu ceria
Diriku sangat gembira
Akhirnya kini, aku mulai bahagia
Menerima cinta darinya

Aku suka dia



ha...!! ni lirik lagu ainan tasneem. AKU SUKA DIA. hahaha. meroyan da aku ni.

nak cakap pasal isu suka, cinta, sayang and so whatever yang berkaitan dengan mende ni. 

semua mende ni adalah subjektif. kalau yang lelaki suka cakap macam ni.....

kenapa aku suka dia? die bukan cantik pun. cantik lagi nenek aku. (Memang la, nenek kau bangsa cina. memang la kulit putih melepak.)

kalau yang perempuan pulak....

kenapa aku suka dia? muke tak ade la hensem sangat. tinggi pn 1 cm je lebih dari aku. 

tapi sedarkah kita, yang kita sebenarnya tak bersandar pada kebendaan dan fizial semata-mata dalam memilih orang yang disayang atau orang yang disuka. walaupun sebenarnya, memang ade kat luar sana yang mementingkan jenama kereta, bilangan dan keluasan rumah, kepelbagaian buku akaun bank dan kepadatan isi dompet.

berbalik kepada suka. mende yang kompleks. sampai mati pun mende ni tak dapat dihuraikan dengan tepat kerana dia bersifat subjektif. malah Bones pun still sampai sekarang tak dapat nak huraikan tentang suka ni sedangkan dia merupakan seorang yang sangat mencari kerasional dalam setiap perkara. (haha!! Ain, ko mesti tau kan aku cakap pasal siapa.. hehe). 

walaupun word suka tu simple, Tapi kadang-kadang word tu boleh buat jiwa gundah-gulana. so jangan bergurau dengan word Suka, sebab kadang-kadang orang lain akan tersilap tafsir dengan perkataan ini. perkataan yang sweet tapi merbahaya. tahap bahaya = TAHAP 1!!!!!

entri kali ni macam berat sikit. hahahaha!! (nah, kasi ringan sikit..)

peace..!!=)


No comments:

Post a Comment