Friday, May 10, 2013

Kpopers....??

Bismillahhirahmannirrahhim...

adakah anda peminat kpop?? saya pasti, rata2 rakyat malaysia sangat suka dengan gelombang yang dibawah oleh jiran negara matahari terbit ni, iaitu Korea Selatan. memang tak dinafikan, gelombang ini dah melanda bumi Malaysia sejak kemunculan kali pertama drama bersiri korea yang paling top, Winter Sonata di TV3 pada tahun 2002 yang lalu...

hahaha... bahasa buku kuar dah!! okay, back to normal..

kpop.. ala, kalau aku tanye siape penyanyi kpop paling popular sekarang, siapa dapat gold award, siape paling banyak dapat view kat youtube, mesti berbakul2 jawapan aku dapat. siap boleh bagi aku lengkap dengan biodata penyanyi tu lagi. jangan kate syarikat ape, tinggi dengan berat pon mesti boleh bagi info kat aku. silap2, jenis darah pon tau.. ^_^

bagi aku, mende ni normal. dah suka kan, mesti la tau. xap2... xade masalah ape2 pun.. itu hak setiap manusia nak suke sape2 pun. suke la.. ade aku kisah..??? hehehe.. tapi seriously, aku MEMANG TAK KESAHHH...

panjang kesahhhh aku kan...?? 

tapi, aku terjumpe pulak ade satu status kat fb ni. obviously die memang peminat kpop. kenape??  korang nak tau ape die tulis..?? meh aku copy paste...

"Pakatan Rakyat buat perhimpunan suara rakyat keramat.. hah..keramat la sangat.. sebab korang la the legend SHINWA cancel perform dieorang kat MALAYSIA..dengar sini.. jika semua artis kpopyang akan perform malaysia tarik semua konsert dieorang kat sini termasuk la SUPER JUNIOR.. kami kpopers seluruh MALAYSIA xkan berdiam diri..kami lebih ganas dari pengganas..."

hahahahaha... boleh tak aku nak gelak macam mak lampir...?? punye lawak statement ni.. nak kate bodoh, macam kasar sangat.. nak kate kurang cerdik, macam tak bape nak betul.. so, korang sendiri tafsirkan la ape word yang paling sesuai untuk si budak ni..

aku just fikir, yang die ni belum cukup umur dan belum cukup akal nak berfikir.. mungkin jugak belum habis sekolah menengah kot, tak habis lagi belajar silibus sejarah kat sekolah.. sebab ape aku cakap macam ni...??

nampak sangat la die ni memang tak fikir pasal negara. okay, aku pun bukan la patriotik sangat, tapi at least aku fikir jugak, bukak mata, faham, buat research pasal MALAYSIA ni.. rugi la ade kemudahan internet, tapi disia-siakan hanya untuk tahu pasa dunia hiburan je.. 

internet ni banyak gunenye dalam cari ilmu.. bukan kat sekolah je boleh dapat ilmu.. bukan dari lecturer di universiti je boleh dapat ilmu.. dari internet pun banyak yang kite boleh dapat.. cume kite yang kene berusaha untuk mencari semua itu, bukan hanaya tau kena suap.. lama2 supa, yang jadi tukang suap pon boleh bosan tau..

berbalik pada statement tadi, aku rasa budak ni memang tak patut. tambah2 dengan keadaaan sekarang yang baru je lepas pilihanraya, minda hampir semua orang tengah berserabut. bile nampak statement macam ni, seriusly, aku rase macam nak terguling gelak. sambil2 nak je lempang laju2 budak ni and bagi tuition sejarah free...

ada mata, pandang2.. ada mulut, hati2 dengan ape yang dikeluarkan.. ade hati, faham ape yang orang lain rase, ade OTAK, biar FIKIR mende yang patut. jangan pakai terjah macam tu je. berhati-hati bile nak bercakap, sebab satu ayat dari mulut kite mampu buat kita nampak BODOH di mata orang lain.. 

oppss... aku tercakap bodoh plak?? sorry!! 

okayla, sedikit peringatan. ALLAH bagi kita akal untuk berfikir. jangan sia-siakan nikmat yang ALLAH bagi tu.. FIKIR sebelum buat sesuatu perkara. tak gune duit pon..

lagi satu, aku pun minat kpop gak.. aku tau jugak dunia kpop tu.. aku minat gak penyanyi dan pelakon die tu.. aku kenal gak siapa BEG, 2AM, 2PM, SNSD, YEH, KJK, dan yang lain2.. aku search gak youtube tu tengok performance dieorang.. tapi aku takde la nak jadi pengganas kalau konsert dieorang xad kat malaysia ni.. sebab banyak lagi mende lain yang boleh buat setakat nak tengok kpop tu live.. nak pergi, kurang2 tiket die RM100++. pada aku, RM100++ tu belanje aku 2 minggu kot. baik aku p makan2 dengan family and member aku.. hahahaha!!

peace!!=)


2 comments:

  1. aku tak suka kpop...sekian...tapi aku suka jiwangans...hahaha

    ReplyDelete
  2. aku universal.. semua aku layannnn.. kalau dengan ko jiwangans and hitrik roshan la... lalalalla

    ReplyDelete