Sunday, November 7, 2010

teringin!!

Kata orang, kalau mengidam ap2 kene tunaikan.. tambah2 lau mengidam bab2 makanan ni..lau tak, kempunan.. hehe.. tapi kenapa ek orang yang mengandung je yang diberi perhatian bile bab2 mengidam ni… orang2 bese cam aku ni lau mengidam takde effect ke…?? Tapi susah jugak lau orang bese2 cam aku ni lau cakap mengidam nak makan itu ini.. nanti setepek je dapat orang kate…

“shuhadah, jangan buat perangai ngada2 ko tu…macam budak kecik…”

tapi salah ke aku mengidam…??^^

dalam kes orang bese2 ni aku panggil term die teringin la.. pendek kate, TERINGIN=MENGIDAM.. dalam perbualan seharian kite(aiseh, kuar da ayat buku..hehe), salu je dengar orang cakap…

“aku tingin(singkatan bagi teringin..) la makan atuk putih…”

Atuk putih…?? KFC la..huhu

“aku tingin la makan asam pedas ko masak…”(ayat aku bile aku nak suh que masak.. haha!!)

“aku rase la aku cam nak makan pizza je ri ni…”(ni ayat aku 2 3 minggu ni..)

“boley tak aku nak makan nasik kerabu kat cafĂ© lib..??” ayat teringin gak tu…

Sume ayat2 diatas merupakan contoh untuk perkataan TERINGIN @ MENGIDAM.. so, lau kite tak tunaikan segala permintaan ni, agak2 ade effect tak…??

Ade effect die.. sintom2 yang kecik bile kite tak dapat makan makanan tu….

  1. 1. Mimpi+mengingau makan mende tu..
  2. 2. Asyik tersasul nama makanan tu…
  3. 3. Bila bosan, lukis makanan tu walaupun dudu time sekolah subjek lukisan dapat E…
  4. 4. Asyik text kat kawan baik.. “ bile kite nak p makan…………??” lebih kurang selang 15 minit..
  5. 5. Bile kuar iklan kat tv, mata tak kelip2 tengok…
  6. 6. Search kat tenet resipi makanan tu…(kalau makanan tu ade resepi.. lau secret resepi…??)

Dan macam2 lagi….

Dan, sebagai kawan, lau ade orang kate TINGIN2 ni, aku straight je ajak die p makan tu… sebab dulu ak pernah ade experience ade member aku yang demam bile die tak dapat makan ap yang die nak.. time tu dok asrama, malam2 buta nak makan queker oat.. mane pulak aku nak carik… esoknya…. Selamat da demam minah tu.. hahaha!!

So, lau ade member2 yang cakap tingin2, cepat2 la bawak die p makan mende tu… t demam susah lak.. lagipon, bukan die suh korang belanje pon.. makan sendiri2 je.. hehe!!

Akhir kate, kalau nak tingin2 pon, tingin la mende yang senang didapati.. lau susah sangat, banyak cekadak, hang p carik sendiri.. hoho!! Jangan tiru sikap ini dirumah.. tak bagus untuk kesihatan mental anda..!!^^

peace!!=)

4 comments:

  1. weih....lamanya hang tak update kan...sejak dah ada blog baru, aku tak add lak yang wordpree tuh...

    aku selalu teringin, ish...tak best, nak guna word mengidam jugak...

    aku selalu mengidam mengalahkan orang peknen...kau agak2 kenapa eh? pembawakan budak? hehehe...i tak kawin lagi dan tak peknen...

    kau tak teringin nak makan bubur nasi aku ke...hehehe

    ReplyDelete
  2. haha!!. tingin2.. da lame tak makan bubur nasik ko... rindu!!!

    tapi tak lame lagi da tak dapat da nak makan bubur nasik ko.. ko da nak kawen.. hihi

    ReplyDelete
  3. kenapa aku tatau pun yang aku da nak kawin ni? kau jgn memandai buat cerita lah...

    wah...makin hidup blog kau nih, hehehe....teruskan usaha kamu ye...kasik meriah, kasik byk hupdate sket...

    ReplyDelete
  4. aku tak macam ko, penuh dengan ilmu didada nak tulis banyk2.. huhuhu..

    tapi lau aku ni banyak idea gile nak menulis, ade la entry aku.. huhu

    ReplyDelete