Saturday, November 20, 2010

SELAMAT HARI RAYA....=)


walaupon raye da 4 hari da lepas, tapi saye tetap nak masukkan entry ni.. hoho... !!

aku tak balik raye aji sem ni... sob3..(padahal tahun lepas pon tak balik...poyo je...) lagipon tahun ni raye aji jatuh dalam minggu exam.. so, kitaorang memang tak balik...

da tak balik tu, pakat la ramai2 nak wat rombongan cik kiah p beraye umah member2 yang ade kat sabah ni.. destinasi utama ialah umah NAEMAH @ MAKCIK... aku memang dari 1st sem lagi da panggil die ni makcik.. huhu...

plan asal, p 2 kete + 1 van.. tapi tetiba lak ade aral yang melintang menyebabkan rombongan hanya pergi dengan 1 van + 1 kete..!! dan ahli2 rombongan yang mendaftar ade 24 orang.. haha!! ap lagi!! sumbat la masuk kete + van tu...

pagi2 p solat raye.. adus!! syahdu je rase.. rase cam nak menitik air mate ni.. tapi control2.. t orang len tengok, kene bahan je aku.. huhu... pas solat raye, kumpul kat cafe AB.. tuggu sume datang...

pas semua da datng, upacara mengutip duit.. haha!! aku memang suke duit2 ni.. huhu... pastu baru bahagikan sape nek van, sape nek kete... kete nek
6 orang, van nek 17 orang.. haha!! mengalahkan tin sardin da van tu...

rombongan cik kiah..

gerak kol 9.15 pagi lebih kurang la.. sampai2 umah PIJAH dalam jam 10... perut da berkeroncong gile da ni.. datang2 je, ap ade atas meja tu kene serbu.. haha!! dak2 ni memang cam dak2 kecik.. aku pon termasuk la sekali...=)

dalam kol 11.30 pagi da gerak p destinasi utama.. umah MAKCIK!! hehe... p la...sesat2 sikit.. SAMPAI da... dan yang paling best, BANYAK MAKANAN!! hehehe

dan kalau da namenya budak biotek, memang gile kamera.. macam2 aksi ade.. dasat2 punye posing.. tapi takley upload sini.. t jadi kontroversi... huhu...

ade satu citer kelakar time raye umah makcik.. aku ajak la makcik ni sekali makan, sibuk2 sangat suh kitaorang makan.. die tak makan pon...

"makcik, makan la sekali..."

"ye2.. sikit lagi aku makan bha dengan kamu semua..."

tengah2 makcik membalas perbualan aku, tetiba MAKCIK SEBENAR( mak naemah) lalu kat belakang aku dan terdengar perbualan kami lalu menyahut...

"makan2.. nanti makcik makan sekali..."

haha!! dengan pantasnya semua pon tergelak.. tu la panggil lagi si naemah tu makcik.. kan mak die da terperasaan.. huhu...^^

cian que, esoknye die ade paper exam..huhu

kul 4.30 ptg gerak balik kk.. pastu p lak umah TNC, ade wat jamuan jugak.. huhu..

tapi lain yang diharap, lain yang jadi... makanan da abis.. haha!! dapat la makan bihun sup sejemput.. huhu...

dan aku tau sume perut pon tak cukup dengan sup sejemput tu.. p la makan kat ANJUNG SELERA lak..

dalam kul 9.30 malam, abis sume.. anta2 balik kgkolej masing2... then aku pon balik.. Tido...^^

tapi seriously ini memang raye yang paling happening lau takde family disisi... memang best wat konvoi cmni p umah
member.. huhu...

dikesempatan ini, aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA untuk family dan kawan, samaada di semenanjung atau di sabah... ^^

peace!!=)

No comments:

Post a Comment